گزارش مراسم گرامیداشت ۸ مارس روز جهانی زن در نروژ

noshin
نوشین قادری
 :

روز یکشنبه ۸ مارس ۲۰۱۵،  اکثر نقاط جهان شاهد برگزاری مراسم هایی به مناسبت روز جهانی زن بود، مراسم هایی که بار دیگر خواسته ها و مطالبات بشریت متمدن را در مقابل سرمایداری، زن ستیزی و ارتجاع قرار داد. در کشور نروژ نیز مراسم با شکوهی در شهر اسلو برگزار گردید. در این روز به فراخوان کمیته ۸ مارس نروژ، نیروهای مترقی، چپ و کمونیست و آزادی خواهان و برابری طلبان با برپایی میتینگ، سخنرانی و سپس راه پیمایی در مرکز شهر اسلو روز جهانی زن را گرامی داشتند. سازمان آزادی زن واحد نروژ نیز یکی از شرکت کنندگان این مراسم بود.

در این مراسم سخنرانیهایی از طرف کمیته ۸ مارس نروژ برگزار شد که در آن عموما سخنرانها به اهمیت گرامیداشت ۸ مارس روز جهانی زن، معضلات و مشکلات زنان در کشورهای اروپایی، خاورمیانه و کوبانی و عراق و همچنین در دفاع از برابری، علیه تبعیض و رفع هر نوع ستم بر زنان تاکید کردند.

فضای شادی و امید به یک دنیای بهتر در میان تجمع کنندگان موج میزد، نهایتا مراسم با شعارهای برابری طلبانه و آزادی خواهانه و همچنین راهپیمایی در اطراف محل تجمع به پایان رسید.

پس از این تجمع و راهپیمائی، مراسم مشترک دیگری به فراخوان حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست، حزب کمونیست ایران و حزب کمونیست کارگری ایران در سالنی در شهر اسلو برگزار شد. مراسم با اعلام یک دقیقه سکوت به یاد جانباختگان راه آزادی و سوسیالیسم و پخش سرود انترناسیونال آغاز شد. در این مراسم اطلاعیه های احزاب مختلف به مناسبت ۸ مارس قرائت گردید. سخنرانانی از طرف احزاب و سازمان های حاضر درباره ۸ مارس و وضعیت زنان در ایران صحبت کردند. نوشین قادری، عضو شورای مرکزی سازمان آزادی زن از سخنرانان این مراسم بود.

زنده باد آزادی زن