گرامیداشت ۸ مارس روز جهانی زن

سازمان آزادی زن و حزب کمونیست کارگری- حکمتیست شنبه ۷ مارس در شهر گوتنبرگ، سوئد طی مراسمی ۸ مارس، روز جهانی زن را گرامی داشتند. در این مراسم ابتدا کریم نوری ضمن تبریک ۸ مارس به شرکت کنندگان خوش آمد گفت و اعلام کرد که ۸ مارس یک روز بسیار مهم برای جنبش آزادی زن، جنبش سوسیالیستی و برابری طلبان است. آذر ماجدی، رئیس سازمان آزادی زن و عضو دفتر سیاسی حزب حکمتیست سخنران این مراسم بود.

آذر ماجدی درباره موقعیت جنبش آزادی زن در ایران، خاورمیانه و شمال آفریقا صحبت کرد و به نقش و جایگاه تعیین کننده این جنبش در مبارزه برای سرنگونی رژیم اسلامی و مبارزه علیه جنبش اسلامی اشاره کرد. او گفت که در ایران جنبش ملی اسلامی همواره کوشیده است که جنبش آزادی زن را به عقب بکشند و از پیشروی و رشد رادیکالیسم آن جلوگیری کنند. باید توجه داشت که هرگاه فعالین ملی اسلامی جنبش حق زن از مواضع پیشین خود بجلو می آیند، باین علت است که جنبش آزادی زن در ابراز مواضع خود پیشروی های محسوسی کرده است و این فعالین بمنظور عقب کشیدن آن دو قدم از مواضع پیشین خود بجلو می آیند تا بتوانند جنبش آزادی زن را چند قدم به عقب بکشانند. زمانی که زنان عملا باشکال مختلف حجاب را به سخره می کشند و با ارازل و اوباش امر به معروف و نیروهای سرکوب رژیم درگیر می شوند، این فعالین برای حفظ اسلام و رژیم، بحث لغو حجاب اجباری را عنوان می کنند تا پدیده حجاب به زیر سوال نرود؛ زمانیکه اخبار درگیری و کتک زدن مامورین نهی از منکر و آخوندها پخش می شود اینها بحث “آزادی های یواشکی” را مطرح می کنند. رسانه های فارسی زبان بین المللی، از قبیل بی بی سی و صدای آمریکا نیز بدنبال سیاست های دولت های متبوع خود فعالیت های این فعالین ملی اسلامی را در بوق و کرنا می کنند و می کوشند از اینها برای مردم ایران “قهرمان” و “رهبر” بسازند و بعد هم همدیگر را جایزه باران می کنند. این سیاست ها کاملا در خدمت حفظ رژیم اسلامی و حداکثر کمی تعدیل این رژیم و ممانعت از رادیکالیزه شده جنبش سرنگونی مردم و آزادی زن است. در بخش پایانی آذر به جنبش مقاومت قهرمانانه مردم کوبانی و نقش زنان در آن و تحولات اخیر در یونان و اسپانیا و نقش حزب انقلابی و چپ در این تحولات اشاره کرد. در پایان آذر ماجدی به لزوم قدرتگیری حزب انقلابی کمونیستی کارگری در جامعه ایران برای به پیروزی رسیدن مبارزات مردم در سرنگونی رژیم اسلامی و برقراری یک جامعه آزاد، برابر و مرفه تاکید کرد.

پس از پایان سخنرانی وقت به پرسش و پاسخ و ابراز نظر شرکت کنندگان رسید و بحث داغی در سالن شکل گرفت. این مراسم چندین ساعت در یک فضای گرم و صمیمانه ادامه یافت.

روز ۸ مارس سازمان آزادی زن و فعالین حزب کمونیست کارگری- حکمتیست در راهپیمایی وسیع ۸ مارس در شهر گوتنبرگ شرکت کردند. پرچم های بزرگ نه به آپارتاید جنسی حزب و سازمان آزادی زن توجه بسیاری را بخود جلب کرد و بسیاری از شرکت کنندگان در راهپیمایی از این پرچم ها عکس گرفتند. صدها نسخه از اعلامیه ۸ مارس حزب به زبان انگلیسی در میان شرکت کنندگان راهپیمایی پخش شد.

فعالین سازمان آزادی زن در مراسم و مارش های ۸ مارس در کشورهای مختلف شرکت کردند.

زنده باد آزادی زن

۹ مارس ۲۰۱۵

سازمان آزادی زن