نوال السعدوای مبارز خستگی ناپذیر آزادی و برابری جان سپرد!

یکشنبه ۲۱ مارس نوال السعداوی درگذشت. نوال یکی از پیشکسوتان جنبش بین المللی آزادی زن بود. بیش از پنجاه  کتاب، مقالات متعدد و سخنرانی های بسیاری در رابطه با ستمکشی و بیحقوقی زن بویژه تحت اسلام، علیه ستم و سرکوب طبقاتی، بخشی از فعالیت های گسترده اوست. نوال یک پزشک، نویسنده، استاد دانشگاه و یک فعال خستگی ناپذیر آزادی و برابری بود.

از جوانی پا به عرصه مبارزه برای یک دنیای بهتر و عادلانه گذاشت و زندگیش را وقف این مبارزه نمود. نوال یک زن شجاع بود که از جوانی علیه نظم حاکم، علیه قوانین زن ستیز اسلام، علیه مثله جنسی زنان، علیه سرکوب و بی حقوقی عصیان کرد. زندگی او فراز و نشیب های بسیار داشت. در زمان حکومت انور سادات در مصر یعنوان زندانی سیاسی دستگیر شد و مدتی را در زندان گذراند؛ نامش در لیست ترور اسلامیست ها قرار داشت و مجبور شد به آمریکا مهاجرت کند.

سازمان آزادی زن این افتخار را داشت که نوال در کنفرانس بین المللی سکولاریسم و آزادی زن که بمناسبت ۸ مارس ۲۰۱۰ سازمان داده بود بعنوان سخنران اصلی شرکت کرد.

نوال تا آخرین روزهای زندگی پر بارش به مبارزه برای تحقق آرمان های پیشرو و انسانی ادامه داد. سازمان آزادی زن به خانواده و تمام دوستداران او صمیمانه تسلیت می گوید. یاد این انسان بزرگ و پیشرو گرامی باد.

سازمان آزادی زن

۲۱ مارس ۲۰۲۱- اول فروردین ۱۴۰۰