شهلانوری: زهرا رهنورد هم”یواشکی”آمد

ویدا موحد، زن جسوری که نه در ظرفیت “آزادی های یواشکی” و “چهارشنبه های سفید” بلکه در علنی ترین شکل ممکن و در یکی از شلوغ ترین معابر شهر حجاب اسلامی را از سر برداشت، یکبار دیگر اعلام کرد که جامعه ايران جامعه اى اسلامى نيست. این رژيم استبدادى حاکم بر ايران است که اسلامى است. در تداوم و گسترش این حرکت و چند ساعت بعد از شیب دار کردن جعبه سکوهای برق، زن دیگری در سکوی مقابل ایستاد و اینبار پیامی دیگر به دنیا مخابره شد: فیلم مربوط به صحنه پرتاب زن جوان بوسیله مأمور نیروی انتظامی و دستگیری او بسیاری را وادار کرد تا در دفاع از کلیت رژیم اسلامی و حجاب اسلامی به صحنه بیایند.

زهرا رهنورد آنهم از “حصر” با یک نقاشی و یواشکی آمد. زهرا رهنورد که در یکی از شعرهایش خود را به “بانوی سبز برسر دار” لقب داده، با مهارتی که تنها میتواند ویژه اسلامیون و رژیمی ها باشد، با الهام از عکس دختر پرت شده بدست نیروی انتظامی، هنری را به نمایش گذاشته که بررسی آنرا باید به متخصصین نقاشی واگذار میکنم. نکته مهمتر اما عکس العمل بلافاصله ۶۰ زن مستند ساز به رؤسای قوا و نمایندگان مجلس رژیم اسلامی در تقبیح رفتارهای خشونت آمیز در قبال مخالفتهای “مدنی و اصلاح طلبانه” زنانی بود که روسری بر دار میکنند.

زنان مستند ساز ایرانی اعلام کردند “به شدت” از رفتارهای خشونت آمیزِ اِعمال شده بر زنانی که به شکلی مسالمت آمیز خواهان حجاب اختیاری و حق انتخاب پوشش هستند، خشمگین و آزرده خاطر شده اند. چرا که قانون و شرع به مجریان و ضابطان آن مجوز نداده است تا با زنانی که بدون هرگونه خشونت، به حجاب اجباری که آن را ناعادلانه میدانند و معترض هستند، با ضرب و شتم، توهین و انتساب افتراهای ناروا برخورد کنند. زنان مستند ساز ایرانی نوشته اند از مقامات حکومتی انتظار دارند به زنانی که همواره با مشارکت در همۀ امور اجتماعی برای آبادانی ایران کوشیده اند، احترام بگذارند. در زمانی که وجوب پوشش موی سر مورد اجماع علمای دین نیست و بسیاری از آنها اجبار در این امر را مغایر با دستوراتِ اسلام میدانند، اینگونه رفتارهای خشونت آمیز و غیرمدنی در برابر اعتراض مسالمت آمیز و صلح طلبانۀ دختران خیابان انقلاب، قبل از هر چیز اعتبار شما را در صحنه های داخلی و بین المللی زیر سؤال خواهد برد.

عجب! چه شهامتی! این مستند سازان احتمالا جزو فک و فامیل و ژن خوب های همین “علمای دین” باشند که ناگهان “دمکرات” شدند!

ظهور مجدد “بانوی اول ایران” در این اوضاع ناشی از نگرانی وی و مسلمین از ور افتادن حجاب اسلامی است. آنهایی که به نقش ایشان در پروسه “انقلاب فرهنگی” و تحمیل حجاب اسلامی در ایران آگاهند، اجازه نخواهند داد ایشان ناگهان از گاری فرسوده رژیم اسلامی پیاده شود و به مسافران قطار سریع السیر آزادی خواهی و برابری طلبی بپیوندد!

نخیر خانم رهنورد، این همان حجاب اسلامیست که شما نیز در رکاب امام جانتان به سر کشیدید و در مقطع انقلاب ٥٧ باتوجه به ادامه حضور زنان علیه فرمان حجاب خمینی آنرا با عنوان “حجاب عفاف و عصمت” اسلامی به بازار آوردید. شما یکی از مدافعین پروپاقرض و نظریه پردازان آپارتاید جنسی بودید! تحمیل حجاب اسلامی به کودکان دبستانی یکی از دستاوردهای ننگین شما در مسیر مستقر کردن حکومت ضد زن اسلامی بود و زنان در ایران اولین قربانیان اسلام سیاسی و دستجات تروریست اسلامی بودند. بعید است یادتان نیاید که دستجات کمیته ای، بسیجی، سپاهی به همراه آنان که امروزه تحت نام لباس شخصی این رژیم سیاه را نمایندگی می کنند، با تیغ کشیدن بر صورت زنان ارتجاع اسلامی و آپارتاید جنسی را بر زندگی مردم و زنان تحمیل کردند و شما فعال و شریک این روند سیاه بودید. مشغله واقعی شما و همفکرانتان نجات اسلام و حکومت اسلامی سرمایه است. کسی که با علم به این همه جنایت و اطلاع دقیق از جنایات مخوف توسط اعضای این نظام، برای چنین نظامی دلسوزی میکند، هرچه باشد نمیتواند طرفدار حقوق زنان باشد. چنین کسی در بهترین حالت کسی است که تحجر و هنر توجیه تحجرش را میفروشد و در خدمت ارتجاع سیاسی قرار میدهد. اتهام “فساد آفرینی، اختلال در امینت” و ظهور پلیس بانوان برای مقابله با پرت کردن حجاب اسلامی در امتداد همان سیاستی است که زنان را به اتهام “محارب” و “اقدام عليه امنيت ملی” در زمان نخست وزیری همسرتان میر حسین موسوی دسته دسته سلاخی میکردند! خانم محترم، راه نجاتی برای عاملان و آمران رژیم اسلامی در کار نیست! عمر حکومت پوسیده اسلامی به پایان رسیده و تلاشهای نوع شما بدلیل تناقض عمیق نظامتان با تمایلات مردم به بن بست رسیده و شکست خورده است.

عقب نشینی آنروز خمینی را به شهادت نگیرید!
آیت الله طالقانی در تاریخ ٢٠ اسفند ٥٧ در مصاحبه ای اعلام می کنند که: “حجاب اسلامی شخصیت و وقار است و هیچ اجباری هم در مورد آن در کار نیست… مسلما نظر امام هم به مصلحت زنان ما و هم خواهران و دختران ماست و هم مطابق با موازین اصول دین مبین اسلام است… حجاب یک مسئله ی سنتی و تاریخی است در عمق تاریخ ما و تاریخ شرق… اشتباه میکنند خانمهای ما که اگر یک روسری روی سرشان بگذارند اینها از حیثیت آنها کم خواهد شد… حجاب ساخته ی من و فقیه و اینها هم نیست، نص صریح قرآن است”. اوریانا فلاچی که به مشهورترین روزنامه نگار عصر معاصر معروف شده بود در اولین دیدار خود با خمینی از او در مورد مسئله حجاب اسلامی سئوال می کند. خمینی در پاسخ به این سئوال می گوید: “حجاب مانع فعالیت زنان نیست و ما اجباری در کار نداریم”! با این دروغگوئی راه به جایی نمی برید مگر اینکه اعتراف کنید امام جانتان بی تقصیر بود و شما و اکبر پونز و دیگران حجاب اسلامی را قانونی کردید! واقعا شماها چه روئی دارید که تاریخ مکتوب را هم انکار میکنید!

در مقطعی که خمینی لازم ندید با صراحت کلام از حجاب اسلامی صحبت کند مطمئن بود که طرفدارانش بزودی در دو جبهه به میدان می آیند. شما آمدید و در رکاب امامتان مخالفت او را فرموله کردید و مجریان حکومت هم در جبهه دیگر برای اجرایی کردن فرمان “روشنفکران اسلامی” با پونز و قمه و تیز بر به جان زنان افتادند. حالا بعد از ۳۹ سال جنایت این رژیم علیه زنان و حلقه بگوش بودن همه شماها، آنهم تحت فشار جنبش ضد حجاب، خود را مجبور می بینند تا روایتی دیگر از اسلام و حجاب اسلامی و قوانین اسلامی ارائه دهید. آنچه شما را وادار کرده تا از “حصر” بدو بدو خود را برسانید و چیزی بگوئید، نه احیانا ایجاد تغییری در شماها بلکه رقابت با اسلاف تان مانند جمیله کدیور و فائزه رفسنجانی است که گویا قبل از شما به منادیان “آزادی پوشش” تبدیل شده اند! جالب است، طرف خودش هنوز محجبه است و سند بردگی و آپارتاید را برسر دارد اما میخواهد قهرمان زنانی بشود که آمده اند تا حضرات را مرخص کنند! نه، نگران نباشید! مردم ایران اگر بناست چيزى از جنس سعادت و رهایی از مذهب را تجربه کنند خود امکانات پیروزی جنبش نه به حجاب اسلامی را همراه با بزیر کشیدن رژیم فراهم خواهند کرد و بر خرابه های این نظام دنیای دیگری می سازنند!

شما هم مثل آنان که در صف اصلاح طلب و رفراندم چی و انحلال طلب بیانیه های رنگارنگ صادر می کنند، صدای انقلاب ضد اسلامی را شنیده اید. اما برای اطلاع شما باید با صراحت گفت: این قطار در بین راه و در ایستگاههای متفاوت مسافران بیشماری را سوار می کند تا به مقصد برساند ولی شما را نه! شما و دیگر عاملان و آمران رژیم اسلامی باید بر روی صندلی متهم به جرم جنایت علیه مردم ایران بنشنید. حرفی و هنری اگر دارید برای آنروز جمع و جور کنید.

۲۸ فوریه ۲۰۱۸