مثله کودکان در سوئد!

ترجمه: ستاره

طبق گزارش روزنامه نورشوپینگ در تاریخ ۱۰ جون ۲۰۱۴، نزدیک به ۶۰ دختر جوان بعد از ماه مارس امسال مثله – “ختنه دختران” شده اند! فقط در یکی از کلاسهای مدرسه، ۲۸ مورد مثله دختران از خطرناکترین فرم این نوع از خشونت گزارش شده است.

روزنامه نورشوپینگن مینویسد: آمار مثله دختران جوان توسط بهداری مدرسه بدست آمده است. در همین رابطه، اداره خدمات اجتماعی نورشوپینگ کارکنان ویژه بیشتری را جهت کمک به دختران جوان در نظر گرفته است.

ختنه، عمل مثله دختران از سال ۱۹۸۲ جرم محسوب می شود و می تواند از ۴ تا ۱۰ سال زندان بهمراه داشته باشد. حتی اگر مثله دختر در خارج از سوئد انجام شده باشد. با پایان یافتن سال تحصیلی و نزدیک شدن تابستان، خطر جدی مواجهۀ دخترانی که همراه خانواده سفر میکنند، سیر سعودی پیدا میکند.

قطع اعضای تناسلی زنان (اعم از کودک، نوجوان و جوان) در بیش از ۳۰ کشور آفریقایی و آسیایی انجام می شود. بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی تا به امروز بیش از ۱۲۰ میلیون کودک و نوجوان بوسیله افراد مذهبی و مسن در این دو قاره امروز مثله شده اند. این جنایت نه تنها با پایه ای ترین حقوق انسان در مغایرت است بلکه باعث مرگ و میر بیش از یک میلیون زن مثله شده و مرگکودکان آنها در حین تولد می شود. مهم نیست که ریشه این جنایت به زمان هرودت برمیگیردد یا نه مهم بررسی علل تداوم آن و ریشه کن کردن آن است!