بیانیه سازمان آزادی زن:حجاب سر درد رژیم اسلامی مبارزه زنان علیه حجاب اسلامی، ترفند های رژیم اسلامی!

حجاب سر درد رژیم اسلامی مبارزه زنان علیه حجاب اسلامی، ترفند های رژیم اسلامی!

مبارزه زنان علیه حجاب اسلامی هر روز گسترده تر می شود. ۳۵ سال است که رژیم اسلامی دائما برای تحمیل حجاب اسلامی به زنان جان می کند. از همان اوان به قدرت رسیدن، رژیم اسلامی مبارزه برای کشیدن حجاب اختناق بر سر جامعه را با کشیدن حجاب اسلامی بر سر زنان همراه کرد. حجاب و آپارتاید جنسی یک رکن مهم و پایه ای اسلام است. لیکن قدرت یابی جنبش اسلامی در ایران، به حجاب و آپارتاید جنسی بعدی سیاسی – ایدئولوژیک بخشید و حجاب را به بیرق این جنبش سیاه بدل کرد. مبارزه علیه آزادی با مبارزه برای برقراری آپارتاید جنسی در جامعه و بردن زنان زیر حجاب اسلامی آمیخته شد. اکنون پس از سی و پنج سال، یورش به زنان برای محکم کردن حجاب به نُرم تحرکات رژیم اسلامی بدل شده است. گشودن افسار وحوش حزب اللهی و بسیج و انداختن آنها به جان زنان و دختران نوجوان یک امر دائمی این حکومت است.

 

علیرغم آنکه یک حکومت اسلامی بیش از سه دهه بر جامعه حکم رانده است، با وجود اینکه تبلیغ خرافات اسلامی هر روزه و هر ساعت از رسانه ها و در مدارس پخش می شود و علیرغم هجوم دائمی و وحشیانه به زنان، رژیم اسلامی نه تنها موفق نشده که حجاب را به یک نُرم در جامعه بدل کند، بلکه هر روز با ترفند جدیدی از طرف جنبش آزادی زن روبرو می شود. ابتکارات فردی و جمعی زنان در به ریشخند گرفتن حجاب اسلامی تحسین برانگیز است. پوشش زنان در جامعه به یک جبهه دائمی جنگ بدل شده است. اگر کسی نداند که در ایران حجاب اجباری است، پوشش بخش وسیعی از زنان را بعنوان حجاب نخواهد دید، به آن بعنوان یک مد جدید نگاه خواهد کرد. در ابتدا فسیل های از گور برخاستۀ اسلامی از حجاب سیاه سخن می گفتند؛ با روبرو شدن با مبارزات زنان و مقاومت آنها، به مانتو و شلوار و چارقد رضایت دادند. اینهم مشکل شان را حل نکرد. سعی کردند هر نوع نماد مد و مدرنیسم را ممنوع کنند، از شلوار جین، عینک آفتابی تا چکمه. زنان این فاز را نیز درنوردیدند.

 

سال پیش تصاویر زنان امر به معروفی کتک خورده وسیعا منتشر شد. صحنه های کتک زدن این مفلوکان و کشیده شدن حجاب از سر آنها گسترده شد و کار به ضرب و شتم آخوندها رسید. با مواجهه با این وضعیت خامنه ای و روحانی به ماموران منکرات دستور دادند که حساب شده کار کنند. بتازگی سر و صدای آخوندها در آمده که در برخی محلات زنان بی حجاب آمد و شد می کنند. زنان در تهران و برخی شهرهای دیگر بی حجاب در ماشین ها می نشینند. عکس زنان بی حجاب در خیابانها پخش میشود. زنان عصیانِ خود علیه حجاب اسلامی، برای روبیدن قیود اسلامی و برای خلاصی فرهنگی را به مرحله دیگری برده اند. این واقعیت جامعه ایران است. بیش از هر زمانی “وصله ناجور” بودن این رژیم با جامعه ایران آشکار تر می شود.

 

حال که رژیم با این سرپیچی آشکار و استقامت زنان و جنبش آزادی زن روبرو شده است، دو جناح آن هر یک ترفندهای خود را برای مقابله با جنبش آزادی زن علم کرده است. بیست سال است که دو جناح رژیم هر یک بطریق خود برای حفظ رژیم و “بیضه” اسلام می کوشند. باصطلاح جناح “راست” به قشری گری محض روی می آورد و اعلام می کند که هیچ سر پیچی و هیچگونه نماد “غربی گری” را نخواهد پذیرفت؛ تظاهرات زنان و مردان حزب اللهی در روزهای اخیر با شعار رعایت حجاب سفت و سخت و اعتراض به بی حجابی و “بد حجابی” از ترفندهای این جناح است. اصلاح طلبان حکومتی و جریان ملی – اسلامی نیز با تلاش برای آب ریختن به خواستهای زنان و زدودن رادیکالیسم از تحرکات زنان بنوبه خود برای حفظ رژیم و اسلام می کوشند. این نقش جریان ملی – اسلامی و اصلاح طلب حکومتی است. کارنامه باصطلاح “کنشگران” عرصه زنان ملی – اسلامی مملو از تحرکات و ترفندهای این چنینی است. ترفند جدید هم ابداع نام “آزادیهای یواشکی” برای جنبش وسیع و علنی مبارزه علیه حجاب است. می اندیشند که می توانند برای مدتی هم که شده مبارزه را از خیابانها به گوشه های دنج و خلوت ببرند؛ تصور می کنند که شاید زنان باین ترتیب خشم و عصیان خود را خالی کنند و “سر براه” شوند؛ خیال می کنند می توانند سر زنان را مدتی گرم کنند؛ خیال می کنند!

 

جنبش آزادی زن جنبشی عمیق و توده ای است. جنبش آزادی زن آنتی تز جنبش اسلامی است. جنبش آزادی زن یک رکن اساسی و تعیین کننده جنبش سرنگونی رژیم است. باید این جنبش را هر چه بیشتر تقویت و تحکیم کرد. مبارزه علیه حجاب اسلامی و آپارتاید جنسی یک جبهه مهم مبارزه علیه رژیم اسلامی است. سازمان آزادی زن خود را بخش لایتجزای این جنبش می شناسد. سازمان آزادی زن با تمام قوا برای پیروزی این جنبش مبارزه می کند. تلاش موفق برای پیروزی مستلزم شناختن هر دست انداز و چاله ای است که این رژیم و نعلین بوسهای ملی – اسلامی آن در مقابل این جنبش ایجاد می کنند. تقویت ماهیت رادیکال و سرنگونی طلبانه آن یکی از ارکان اصلی مبارزه پیروزمند است. سازمان آزادی زن از هر تلاش زنان برای مقابله با رژیم اسلامی و مظاهر ارتجاعی و قیود اسلامی با تمام قوا حمایت می کند. آزادی زن تنها با سرنگونی رژیم اسلامی امکانپذیر می شود.

 

زنده باد آزادی و برابری!

نه به حجاب اسلامی!

 

سازمان آزادی زن

۱۸ مه ۲۰۱۴