تروریسم اسلامی در نیجریه فاجعه می آفریند.اشک تمساح تروریسم دولتی

آذر ماجدیAzar-m2

تروریسم اسلامی بار دیگر فاجعه ای دلخراش آفرید. در نیمه شب ۱۴ آوریل، گروه اسلامی “بوکو حرام” به یک مدرسه شبانه روزی دخترانه در “چی بوکو” واقع در شمال نیجریه شبیخون زد؛ بیش از ۲۰۰ دختر را ربود و مدرسه را به آتش کشید. دولت و نیروهای انتظامی در ابتدا نسبت به این واقعه بی تفاوت برخورد کردند. اولیای دختران در جنگل اطراف در جستجویجگر گوشگانشان روانه شدند. بالاخره بدنبال اعتراضات اولیای دختران و مردم، تظاهرات اعتراضی در ابوجا، پایتخت و چندین شهر دیگر، دولت اعلام کرد که ارقام اولیه اشتباه بوده و اعتراف کرد که بیش از ۲۰۰ دختر از مدرسه ربوده شده اند. تعداد دانش آموزان ۲۷۶ نفر بوده که ۵۳ نفر آنها موفق به فرار شده اند. حکومت بدنبال اعتراضات درون کشور و پخش اخبار واقعه در سطح بین المللی جایزه ای برای کسب خبر از محل اسارت دختران تعیین کرد.

گروه بوکو حرام در سال ۲۰۰۲ در رابطه با القاعده اعلام موجودیت کرد. “تحصیلات غربی حرام است” ترجمه بوکو حرام است. این گروه اعلام کرده که می خواهد یک حکومت اسلامی در نیجریه تشکیل دهد. طی جنگ و تروریسمی که بدنبال تشکیل این گروه شمال نیجریه را به کام خود کشیده هزاران نفر طی ده سال اخیر بقتل رسیده اند.

از آغاز جنگ تروریستها، تروریسم اسلامی و تروریسم دولتی بسرکردگی آمریکا، گروه های اسلامیست وحشی مختلفی در خاورمیانه و شمال آفریقا و مناطق مسلمان نشین شکل گرفته اند و یک عامل مهم در تحمیل یک سناریوی سیاه به منطقه هستند. سودان، سومالی عملا به ورطه ویرانی کشیده شده اند و هزاران هزار نفر در این دو کشور بقتل رسیده اند. قحطی و گرسنگی و جنگ و ناامنی زندگی میلیونها انسان را در شرایط بسیار خطیر و دهشتناکی قرار داده است.

حمله به افغانستان در سال ۲۰۰۱ عملا به ویرانی وسیعتر جامعه افغانستان و قتل عام گسترده تر انجامید. موقعیت زنان و دختران بویژه فاجعه بار است. مردم از طرف ارتش آمریکا و متحدینش و  طالبان و جریانات اسلامی زیر حمله قرار دارند. هر گونه زندگی عادی و انسانی از جامعه رخت بربسته است. هر روز به مدارس دخترانه حمله ور می شوند، دختران و معلمان را ترور می کنند.

حمله به عراق در سال ۲۰۰۳، این جامعه را به یک گورستان بزرگ بدل کرده است. جنگهای سکت های مختلف مذهبی و قومی، ترور و بمب گذاری، حملات ارتش آمریکا و متحدینش و ارتش دولت دزد و فاسد عراق زندگی را به مردم عراق سیاه کرده است. بدنبال حمله به عراق جریانات تروریست اسلامی در این کشور وسیعا رشد کردند. رژیم اسلامی یکی از نیروهایی است که از حمله آمریکا و بریتانیا به عراق سودمند شده است. میلیونها نفر از مردم آواره شده و به کشورهای مجاور پناهنده شده اند. دختران و زنان عراقی در کشورهای مجاور بعنوان بردگان جنسی خرید و فروش می شوند.

اسلامیستها در سوریه نیز جولان می دهند. این نیروی جنایتکار عملا توسط دولتهای منطقه و غرب مورد حمایت قرار می گیرند. اوضاع منطقه طی دهه اخیر بشدت وخیم و سیاه شده است. دو نیروی دخیل در این شرایط تروریسم اسلامی و تروریسم دولتی بسرکردگی آمریکا هستند. باصطلاح “جنگ علیه تروریسم” که سوت آغاز آن توسط جرج بوش زده شد، عملا به رشد نیروهای تروریستی انجامید و به تروریسم در ابعاد باورنکردنی دامن زد. نه فقط در افغانستان و عراق که مورد حمله مستقیم و وحشیانه ارتش های آمریکا و دولت های غربی قرار گرفتند، بلکه در کل منطقه نیروهای اسلامی رشد کردند. این نه جنگ علیه تروریسم، بلکه جنگ تروریست ها بود که زندگی میلیونها انسان را به خاک و خون کشید.

اشک تمساح هیات حاکمه آمریکا!

با ابتکار یک وکیل نیجریایی یک کمپین بین المللی ویرچوال در سایت اجتماعی تویتر آغاز شد. “دختران ما را برگردانید” پیغام این کمپین بود. میشل اوباما همسر رئیس جمهور آمریکا نیز به این کمپین پیوست و سر و صدای بسیاری بپا کرد. گفته شد که هیلاری کلینتون نیز به این کمپین پیوسته است. بعلاوه روز ۱۰ مه میشل اوباما برای اولین بار بجای همسرش در برنامه رادیویی هفتگی اوباما صحبت کرد و گفت که این حرکتی در مخالفت با تحصیل دختران است سپس اعلام نمود که “باراک به دولت دستور داده است” که برای آزادی این دختران اقدام کند. پس از پخش این صحبت رادیویی، رسانه های بین المللی هر ساعت در اخبار تصویر و صحبت های میشل اوباما را پخش می کنند. خبر ربوده شدن دخترهای مدرسه و خطراتی که زندگی آنها را تهدید می کند، بدنبال حرکت میشل اوباما به صدر اخبار رانده شد. مساله دخالت آمریکا برای پیدا کردن دختران مطرح شده است. فی الحال “متخصصینی” از آمریکا و انگلستان برای کمک به امر جستجوی این دختران عازم نیجریه شده اند. روشن است که هر تلاشی برای یافتن این دختر بچه های معصوم و بازگرداندن آنها به آغوش خانواده هایشان باعث شادی است و با استقبال هر انسان دوستی مواجه خواهد شد.

اما در اینجا یک سوال مهم طرح می شود. آیا هدف آمریکا و انگلستان صرفا کمک به یافتن این دختر بچه ها است یا هدف دیگری در پس این هیاهوی انسان دوستانه نهفته است؟ در زمان حمله به افغانستان نیز بیکباره تصاویر تیرباران کردن زنان در استادیوم های ورزشی و پوشاندن زنان در برقع

بر صفحه تلویزیون های غربی و در رسانه های بین المللی انعکاس یافت. در زمان حمله به عراق بهانه های “انساندوستانۀ” دیگری علم شد. آیا نیجریه قرار است محل تجربۀ دیگر میلیتاریسم آمریکا و تروریسم دولتی قرار گیرد؟ باید هشیار بود. صحبت های باراک اوباما در ۶ مه بویژه بسیار نگران کننده است: واقعۀ “دلخراش” ربودن دختربچه ها” میتواند آن واقعه ای باشد که بالاخره جامعه بین المللی را در عملی علیه بوکو حرام بسیج کند.” از این عبارات بوی جنگ بمشام می رسد.

باید میلیتاریسم آمریکا و دولتهای غربی را افشاء کرد. باید نشان داد که سر سوزنی انسان دوستی در این تحرکات موجود نیست. چرا انسان دوستی هیات حاکمه آمریکا و بریتانیا در برابر قتل عام هر روزه مردم عراق تحریک نمی شود. یک میلیون نفر طی این ده سال در عراق جان باخته اند. بیش از این تعداد آواره گشته اند. استفاده از اورانیوم در بمباران بخشی از عراق تعداد بسیاری معلول برجای گذاشته است و هر روز تعداد دیگری معلول زاده می شوند. شهر بغداد به یک گورستان بزرگ بدل شده است. فقر و بیخانمانی و ناامنی بخش عظیم مردم عراق را در کام خود فرو برده است. چرا انسان دوستی هیات حاکمه آمریکا و بریتانیا در برابر این فاکتهای دلخراش بحرکت در نمی آید؟ رفتار این دو دولت که نیروهای اصلی تروریسم دولتی را تشکیل می دهند، فقط ریاکارانه نیست، توطئه گرانه نیز هست.

تروریسم اسلامی طفل خرابکار غرب!

تروریسم دولتی بسرکردگی آمریکا فقط با حمله و کشتار در افغانستان و عراق به رشد و گسترش تروریسم اسلامی یاری نرسانده است؛ اسلامیسم  در قامتی که در چند دهه اخیر نشو و نما کرده است، محصول مستقیم آمریکا است. بن لادن، دشمن درجۀ اول آمریکا که برای دستگیریش حمله به افغانستان سازمان یافت و بمبهای بسیاری بر سر مردم منطقه ریخته شد، از حقوق بگیران سازمان سیا بوده است. بن لادن طفل دردانه آمریکا بود که در زمان حضور نظامی شوروی در افغانستان ساخته شد و به جان مردم منطقه انداخته شد. مجاهدین در افعانستان محصول و دست ساز آمریکا بودند. طالبان در ابتدا متحد آمریکا بود. جنایات وحشیانه آن فقط در زمانی که حمله به افغانستان در دستور قرار گرفت در رسانه های آمریکایی و غربی منعکس شد.

در سال ۱۳۵۷، در زمان خیزش انقلابی مردم ایران علیه استبداد سلطنت؛ دولتهای غربی جریان اسلامی را علم کردند و خمینی را به فرانسه آورده و یک شبه به رهبر بدلش کردند. رژیم اسلامی نه محصول انقلاب مردم ایران، بلکه محصول دولتهای غربی بود که به مردم و انقلابشان تحمیل شد. در دو سه سال اخیر در خیزش های خاورمیانه و شمال آفریقا آمریکا از جریانات اسلامی در مقابل مردم دفاع کرده است؛ از اخوان المسلمین در مصر و النهضة در تونس حمایت فعال نمود و فقط زمانی که با اعتراضات وسیع مردم روبرو شد، حمایت خود را کاهش داد. قرار بود “اسلام معتدل” مدل ترکیه را در کل منطقه پیاده کنند. در لیبی، ناتو عملا دخالت نظامی کرد و یک دولت اسلامی را بر سر کار گذاشت. در سوریه جریان اپوزیسیون که اسلامیستها بخشی از آن هستند مورد حمایت غرب بوده است. با این کارنامه درخشان در پرورش نیروهای اسلامی، مسلح کردنشان و حمایت مالی و معنوی دادن به آنها، چه شده که اوباما به جامعه بین المللی فراخوان می دهد علیه بوکو حرام دست به عمل زنند؟ این سوالی است که باید مورد تحلیل قرار گیرد. اما در همین شرایط باید ریاکارانه و دروغین بودن حمایت هیات حاکمه آمریکا در قالب دو زن حکومتی را نزد دنیا افشاء نمود.

ما از سال ۲۰۰۱ بدنبال حمله تروریستی به آمریکا اعلام کرده ایم که دنیا توسط دو قطب تروریستی به گروگان گرفته شده است. جنگ این دو قطب با یکدیگر فقط و فقط به ویرانی و مرگ بیشتر خواهد انجامید. تنها بسیج و سازماندهی قطب سوم، قطب بشریت انساندوست و آزادیخواه، قادر به ریشه کردن تروریسم اسلامی از منطقه است. تروریسم دولتی، بسرکردگی آمریکا با این ژستهای انساندوستانه قصد پیشبرد یک دسیسه دیگر علیه مردم منطقه را دنبال می کند. باید با تمام قدرت برای بسیج قطب سوم، قطب بشریت آزادیخواه دست بکار شویم.*